Individuální sporty

Často rozdílné aktivity mají mnoho společného - úbytek tekutin, ztrátu energie a potřebu kvalitní regenerace. A také velkou psychickou zátěž. Důležitými faktory pro správnou volbu výživy jsou:

  • Doba trvání (od 100m sprintu přes pětisetový tenisový zápas nebo 2 denní desetiboj. Pro maratonský běh je vhodnější použít kategorii Vytrvalost)
  • Teplota a vlhkost vzduchu
  • Intenzita zátěže

Energie

Krátké, výbušné, tempové

Při krátkých a výbušných výkonech typu 100 – 400m sprint není potřeba doplňovat energii v průběhu závodu ani těsně před závodem.

Obdobně je to u tempových závodů na středních tratích 800 – 3000 m. Větší problém než nedostatek energie je laktát, který „paralyzuje“ svaly. Přípravek Performance BetaAlanin pomáhá snižovat laktát ve svalech (a také zlepšit vytrvalost a regeneraci). Účinky přípravku se projeví cca. po 10 dnech konzumace. Před závodem lze vytvořit energetickou rezervu nápojem ESTIM iont+. Podle pocitu vypijte postupně před startem 300 - 500 ml nápoje.

Obdobně postupujte při zátěží trvající do 60 minut. Podle možností můžete pít v průběhu ESTIM iont+.

Dlouhé

Při zátěži nad 60 minut je už potřeba doplňovat energii průběžně. Doporučujeme pít ESTIM iont+ před začátkem (300 - 500 ml nápoje) a průběhu výkonu podle možností až 1 litr nápoje každých 60 minut. Můžete také 30 minut před začátkem použít Performance Energel+ nebo Performance ENERGIZER+.

Pravidelně doplňujte energii každých 60 minut gelem Performance Energel+ nebo roztokem Performance ENERGIZER+.

Souběžně s těmito přípravky konzumujte pro zahnání pocitu hladu Performance ProSnax. To Vám dodá dostatek energie na celý výkon.

Těsně před koncem pro vystupňování výkonu nebo v krizi můžete použít Performance ENERGIZER+.

[1548] > Cannot load from mysql.proc. The table is probably corrupted

Tato kategorie je prázdná.

Pitný režim

Ztráta tekutin negativně ovlivní výkon. Při jejich nedostatku dochází ke zpomalení metabolizmu a organizmus ani není schopen zpracovat a využít dodávanou energii. Při žízni narůstá také psychická únava a klesá koncentrace. Je potřeba předejít těmto stavům a průběžně doplňovat ztracené tekutiny a minerály. Pijte průběžně od začátku výkonu nejlépe každých 15 – 20 minut až 1 litr nápoje za hodinu. Nečekejte s pitím až na pocit žízně. Optimálně začněte pít s předstihem 60 minut před výkonem (300 – 500 ml).

K dispozici jsou 2 druhy nápojů:

  • Hypotonický ESTIM aktiv+ - mírně energizující nápoj s regeneračním účinkem a vitamíny. Obsahuje také složky aminokyselin, L-carnitin a minerály. Vhodný také pro každodenní pitný režim.
  • Isotonický ESTIM iont+ - obsahuje velké množství minerálů a glukózy, slouží k doplnění tekutin a „vypocených solí“. Pije se pouze při zátěži.

Doporučujeme začít pít začátkem - 300 – 500 ml - ESTIM aktiv+ nebo ESTIM iont+.

Při výkonu konzumujte podle možností ESTIM iont+. Při méně intenzivním výkonu je vhodnější ESTIM aktiv+.

Nezapomínejte na doplnění tekutin po závodě. Vypijte nejméně 1,5x více tekutin, než jste při výkonu vypotili. Pro hydrataci organizmu použijte ESTIM aktiv+.

[1548] > Cannot load from mysql.proc. The table is probably corrupted

Tato kategorie je prázdná.

Doplňky

V průběhu závodu může docházet také ke svalovým křečím v důsledku ztráty minerálů pocením. Běžná kuchyňská sůl je jen nouzové řešení (obsahuje pouze sodík a chlor a sníte jí najednou příliš mnoho. Tím metabolizmus ještě více zatížíte).

Obvykle se lze křečím vyhnout průběžnou konzumací nápoje ESTIM iont+. Ten obsahuje velké množství potřebných minerálů a účinně doplní vypocené ztráty.

Dále je možné použít Performance MAGNEZIUM LIQUID, zejména při prvních příznacích křečí. Tento přípravek je možné použít i při energetické krizi v průběhu výkonu.

Preventivně můžete pro doplnění minerálů v předzávodním období také konzumovat Performance Cal/Mag a Performance BetaAlanin.

[1548] > Cannot load from mysql.proc. The table is probably corrupted

Tato kategorie je prázdná.

Regenerace

Při zátěži dochází k poškození svalů, vyčerpání energetických zásoba a ztráta tekutin a minerálů. To je potřeba kompenzovat vhodným regeneračním nápojem ESTIM reg+. Ten dodá dostatek sacharidů pro doplnění energetických zásob a nastartování regenerace a syrovátkových bílkovin + aminokyselin pro obnovu poškozené svalové hmoty. Doporučujeme použít 1 dávku (300 ml) co nejdříve po skončení zátěže. V případě potřeby opakujte dávku po 2 - 3 hodinách. K rychlé a účinné regeneraci přispěje i dostatečný přísun tekutin ESTIM aktiv+. Vypijte nejméně 1,5x více tekutin, než jste při výkonu vypotili.

Regeneraci poškozených svalů pomohou aminokyseliny. Jsou již obsaženy v dostatečném množství v přípravku ESTIM reg+, ale můžete jejich příjem zvýšit konzumací Performance BCAA.

K dobré regeneraci přispěje i proteinová tyčinka Performance ProSnax.

Při dlouhotrvající a přerušované zátěži (tenisový zápas, víceboj) můžete použít tyto přípravky také v průběhu. Dávkujte konzumované množství tak, abyste příliš nezatížili žaludek.

[1548] > Cannot load from mysql.proc. The table is probably corrupted

Tato kategorie je prázdná.

Schéma doplňování energie