Estim poradna

Jméno:
Email: (nebude zveřejněn)
Nadpis:
Dotaz:

+ Často mě na kole chytne křeč.

Pepa R. (29.3.2011)

Dotaz:

Zdravím Estimáci, často mě berou křeče. Co s tím, poraďte. Díky Pepa

Odpověď:

Dobrý den Pepo, Křeče jsou způsobeny více faktory. Mezi hlavní patří úbytek tekutin a minerálů pocením a energie námahou. Změní se tak prostředí ve svalech a dochází k jejich zvýšenému dráždění, které se projevuje křečemi. Věnujme se prevenci křečí mimo období nejvyšší zátěže. Dodržujme pitný režim a využívejme potravin s vysokým obsahem minerálů. Potřebujeme sodík (sůl), vápník (tvaroh, mléčné výrobky), draslík (zelenina a ovoce) a hořčík (banány, pomeranče, brambory, špenát). Pro posílení prevence lze ve dnech před zátěží využít Performance Cal/Mag – přípravek, který Vám doplní 2 důležité minerály, které je navíc potřeba udržovat ve vzájemné rovnováze. V průběhu zátěže myslíme na pití. Abychom do těla dostali dostatek tekutin, energie a minerálů, pijeme průběžně iontový ESTIM iont+ podle zásad pitného režimu okolo 1 litru/ hodinu. Křeče by neměly mít šanci. Přesto se může stát, že se křeče ohlásí. Vypijte ampuli Performance Magnesium Liquid hned při prvních příznacích. Obsahuje velké množství hořčíku (působí nejrychleji) a sacharidů (doplní energii). Ampuli zapijte. Pokud nejsme v průběhu zátěže takto vybaveni a křeče nastoupí – pořádně se napijte (voda, kola), doplňte energii (gel, cukr, kola) a sáhněte po soli (kuchyňská). Není to sice ideální, ale lepší než křeč. Po výkonu použijte regenerační ESTIM reg+. Ten obsahuje sacharidy (doplní energii), proteiny a aminokyseliny (pro výživu svalů) a samozřejmě minerály. Doplňte také vypocené tekutiny ESTIM aktiv+. Držíme palce.

+ Správná váha pro cyklisty?

Potenciální cyklista (5.1.2011)

Dotaz:

Jsem trochu při těle a chtěl bych se věnovat cyklistice, avšak nevím, na kolik mám zhubnout?

Odpověď:

Na váze tolik nezáleží, na kole můžeš jezdit už teď. Ale čím jseš těžší, tím víc toho vezeš. Jezdi pravidelně, aby Tě to bavilo. Šlap jen tolik, kolik udýcháš a váha půjde postupně dolů. Jezdi raději déle a pomaleji, než krátce a rychle. Hodně pij (aktiv+), občas si dej ke svačině protein (PureWhey). Když pojedeš dlouhou vyjížďku, můžeš po dojetí zregenerovat (reg+). Držíme palce. ESTIM Team